Pages

kata hati :D

selamat tahun baru semua!!!!!!!!!


ksian ko blog,da berhabuk 2 inci da..sob3..nak buat cmne masa amat mencembruimu*tetiba
memasing semua pasang azam baru,tiap kali tahun baru,mest ade azam baru..buat  xbuat lain cite,boleh plak ;)
setakat berazam je, buat x jugak..sia2 je la idop ko,haha


aku pun xnak la membebel2 pasal azam aku,korang ape kesah kan..sendri2 tauk da la,xpyh nk kecoh2 kan*xyah gedix nk berazam sgt,habeskan azam 2 thn lepas dulu ;(

hari ni bos x masok ofissssss,harus la jadi manusia yg pling bergumbira*keji sungguh
skang budak2 u sebok pasal final exam..perasaan tua sgt ke ko,hahha..kat fb semua dok post gudluck2 bagai,siap minx maap semua..(baru sedr aku post maap kat fb time ari raye jep T___T)

budak sekolah esok baru masok sekolah..drjah 1 mst sgt comellllll,bawk beg angry bird besr dr badan. yang lepas pmr mungkin dapt tawaran ke asrama penuhh,y x berapa nak penuhh.semua bermula dengan hari yang baru di tahun baru*kelip2 mata nk paham ayat



aku sebenarnya nak cite time aku skolah2 dulu,nak cite dari tadika..memang muntah la..korang x muntah la,sebab korang x bace..aku ni yg menaip sambil muntah kang ^___^

aku dulu skolah besa2 je,skolah kat kg. kat felda. mak bapak leps bersara wat umah kat kg sebelh umah nenek aku.  so dr drjah satu smpai form5 memang aku skolah kat kg. aku dulu x pandai pon,besa2 je.
kat umah x penah study pun. kol 2 ptg pas ngaji da kua merayap nek basikal. selagi  x dapt ketepatan luas kg memang x balik umah la.time skolah rendah je ni..bahaha

kerja umah memang penah x ada aku rase,*aku je yg rase..hahaha..budk2 skang tadika mak apak da hntar g tusyenn,xde life lngsung. ngadap buku je,xpon pc*skang da zamn ipad sume,sedr la oitttt,zamn mesolitik ke hape*. kecik2 da pakai spek power 200 kiri kanan,ko mampu??haishhh..aku skolah rendah time exam,paper kol 8 pg,pas subuh baru bce2 note.tu pon kalo aku bace la.kalo x tawakal je masok jawb exam tnpa rasa berslahh,sadis betull..hahaha



mungkin time tu persekitaran berbeza ngan skang. maksud aku,mak apak xde la nk pressure anak2 giler. kemon la drjah empat peksa 27 dr 30 studnt dalm kelas, x bermakna mase depan budak tu da hancurr,da gelap.msti ngat aku la teww,aku dr drjh 1 smpai form 5 peksa bwh 10.*hebak sgt la tu konon ^______^. slalu 2 3 4 5 . jgn tye nape x dapt no 1,aku tembak kang..tp drjah bape ntah dapt no 9 ,aku rilekkk je lg..muahehhe

pendek kan cite, lpas pmr sume dok2 kicoh nk p skolah mane..ye la aku kan skolah kg.nak sambung  aliran sains xde T___T,bkn xde ckgu nk ajr. tp bile pas pmr je budak yg konon gud2 sume bla g skolah len, yg tiggal dak2 besa je la,tp gud jugak..bahaha. nak x xnak terpksa tutp aliran sains. ade akaun ngan sastera jep. 

so aku pon ngan kengkawan dok la bncang konon2 nk stay kat  skolah yg  same atau tidok..tp hampa sebb separuh dr yg gud2 kua jugak p skolah len. ade tu mak apak yg suh pndah g skolah len. konon x bagus,skolah asrama penohh bagos kompem masok u, dok skolh kg x berkembang minda, nnt xkan nk terperuk je kat kg. tu la mentaliti jirn tetngga,org kmpg aku pada waktu itu. x paham aku. 
mak apak aku pon terpengaruh jugak la. org dok2 cite x bagos la hape la, msti lah setiap mak apak nk yg terbek tok anak2 dorang kan. aku pon pasrah je*redha itu iklas,pasrah itu menyerah..ombak rindu x  habes2..hahah* ikot je la.

tapi aku x de la smpai p skolah asrama penoh bagai. sebab x layak pon.bahaha..juz g skolah kat bndar cikit je la.ade aliran sains,ok la kan. x paham aku kenapa dulu dorang sume nk aliran sainss. hebak mungkin errkkk..


aku pon ngan membr 5 6 org pi la skolah yg bagos tu*bak kate jirn  tetagga time tu * . tapi malangnya aku skolah kat situ bertahn sbulan jep, pastu cam x leh bawk.poyooo kan.padahal dalm mind da set cmtu.dalam 4 org termasok aku dgn berbesarrrr hati pindah ke skolah lama.^______^. memang kena hina caci maki saje diriku  *hover je aku. xde la smpai cmtu. tp still la ade org dok2 tye kan. 
konon2 kitorg ni xnk berdikari,nk berkepit je ngan mak apak,nnt nk jd hape la..mcm2 ok,aku pekak kan tinge je. mak apak aku lg la,time aku nk pindah skolah lame tu.die suh urskan sendri. phm2 la dorang pon rela dalm terpksa..auww mcm tajok lagu..hihi...


jadi saat tu,aku kena buktikan kat pakcik makcik yg begitu  menyebok amik tau pasal aku. skolah kat kg pon aku boleh   jd manusia berguna hape.ececech. aku amik akaun.walaupon sume org cam damnn je ckp akaun nnt nk keja hape,xkn jd accntnt jep.tp hape aku kesah. aku belajar la dengn senang hati. ckgu2 pon sume da kenal kan.hihi. 

tp membr aku lg best. dia punyer result pmr 8A. dapt tawaran g sek seri puteri. korang tau kan penoh x penoh asrama die.pk la sendri,bahahha..tp die still stay kat skolah lame.  mak apak die penoreh getah je. die la satu2nye harapn keluarga. korang leh byg x,cmne org2 keliling dok push die..tp die tetp nk skolah situ. die kata blaja kat mane same je.tu die sorang kate. berpuluh2 ckp len dr die. tp kitaorg wat xtau jep. nak2 kalo jumpe makcik2 yg ank dorang konon2 da berjaye skolah di tempt bagos,perghh berasap je..ko dgr je la masok tinge kanan kua ikot kiri la kan..muahehe





Tapi skang, alhamdulillah ,kite merancang, DIA da menentukan yg terbek untuk kita. kami berempat yg lari pindah ke skolah lama sudah pun berada di menara ganding*ayt x mau kalah..*. 

Syukur semua kami dapat menjejaki ke 'Universiti". dan member aku yg pmr 8A dulu,skang blaja kat UK tahun ni bulan 7 grad.tp tiap tahun raye balik jep.x merasa pon pos gmbr kat surt khbar,tag name aku wat salam perantauann..muahahh

antara 4 org tu aku pling awal grad. thun lepas da abehhh..ade yg ngat aku kena tendang la teww.x bek tau korang. aku masok matrik,so jimat setahunn..hihihi. member aku lg 2  skang kat uitm ngn uia.insyaAllah tahun ni sume grad..kalo cutiii memg kitaorg hangout sesame..imbauu kenangan lalu,sweett sgtttt..muahahaha



apa yg aku nk simpulkan kat sini, korang adik2 belajar kat mane same jer. yg penting hati korang. x semstinyer skolah kg(xde asrama penoh) x bagusss..cikgu2 yg mengajar kat skolah2 cmni la yg aku rase lg hebat. tingkatan dua masih ade lg yg membace pon merangkak2.
 kat skolah asrama penohhh x mugkin ade kot.kate gud2. walaupun mungkin ade sedikit kelebhn bg yg besekolh asrama penuhh. tp xpe jdkan kekurangan yg kita ade tu sbg semangt untuk kite wat lebh dari yg dorang tau..:)



kepada mak apak,tanya dulu anak2.jgn wat keputsan sendri.dorang yg nk belajar. turun cikgu dr langit pon nk mengajar,kalo hati anak2 xleh terima no point jugak kan..mungkin makcik2 yg dulu slalu cite pasal ank die bersekolah bagos, tetapi tidak cite lg skang. sekolah yg bagus hanya membuka sedikit ruang utk disikan, tetapi belum tentu menjamin masa depan..:)



~saat menerima segulung ijazah disaksikan oleh kedua ibu dan ayah adalah saat yang paling membahagiakan~

0 comments:

Post a Comment